Kjøpsvilkår

Partene 

Selger Firmanavn: Blom Jewelry
Kontaktadresse: Mellombølgen 77, 1157 Oslo
E-post: post@blomjewelry.no                             
Organisasjonsnummer: 991401059

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

Priser

Alle priser vises i norske kroner og er inkludert 25% mva. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vi leverer ikke til Svalbard eller Jan Mayen)

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.

En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt ordren vil kjøperen automatisk få en en ordrebekreftelse pr mail. Vær nøye med å oppgi korrekt emailadresse. 

Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig pr email.

Betaling

Du kan velge å betale med Vipps,kort eller Paypal. 

Frakt/Levering m.v.

Blom Jewelry benytter seg av Posten/Bring. 

Vi har fast frakt kr 49,-. 

Vi leverer foreløpig kun til Norge (unntatt Svalbard og Jan Mayen) // We only ship within Norway.

Leveringstiden for pakke i postkassen er i følge Bring 2 virkedager. Dette er kun et anslag fra Posten og ikke faste garantier. Som oftest kommer pakkene frem innenfor tidsfristene, men i perioder med mye trykk hos Posten så kan det være noe forsinkelser i leveringstid.

Hvis mottakerens postkasse er låst, hvis pakken ikke får plass, eller det av andre årsaker ikke er mulig å levere pakken i postkassen, kan mottaker hente pakken på sitt lokale postkontor eller Post i Butikk mandag - lørdag. Mottaker får en SMS eller e-post når pakken er klar til henting. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes på postkontoret innen 14 dager blir pakken sendt i retur til oss og kjøper vil bli belastet for ordrens faktiske kostnad på frakt og emballasje (inntil kr. 500,-). Dersom Blom Jewelry må sende pakken på nytt grunnet feil adresse eller ikke hentet pakke, vil kostnad på ny forsendelse bli belastet kjøper.

 

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Angrerett

Retur og angrerett fungerer i henhold til angrefristloven. Du har 14 dagers full returrett av ubrukte produkter i originalemballasje. Returporto betales av kjøper, og kjøper er ansvarlig for at returvarene når oss i uskadet stand. Sørg derfor for å pakke produktene forsvarlig inn. Dersom vilkårene for angreretten oppfylles, vil oppgjør for returnerte varer overføres til oppgitt kontonummer innen 14 dager. For å spare miljøet, ligger ikke angrettskjema i pakken du mottar. Det ligger i mailen du mottar når din ordre er blitt sendt.

Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren pr email (post@blomjewelry.no) ved reklamasjon. Varer som er skadet/ødelagt skal ikke sendes oss i retur uten skriftlig avtale på forhånd. (Det er ikke alltid vi ønsker reklamasjoner i retur men dette må avtales pr email)

Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding pr email (post@blomjewelry.no) om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Dersom en vare er ødelagt/skadet skal varen ikke sendes oss i retur uten skriftlig avtale på forhånd. Vi erstatter med nytt produkt, eller gir pengene tilbake.

Ved spørsmål i forbindelse med din ordre, send en e-post til post@blomjewelry.no

Personopplysninger 

Blomjewelry.no behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.